Tønder Festival skruer op for partnerskaber

Home/Tønder Festival skruer op for partnerskaber

Tønder Festival skruer op for partnerskaber

To nyansatte partnerskabschefer skal øge samarbejdet mellem virksomheder og Tønder Festival. Festivalens markante succes som kulturelt fyrtårn og folkelig begivenhed skal i endnu højere grad matches med det lokale og regionale erhvervsliv.

En festival med 44 år på bagen, en stærk kulturel profil og 2.600 engagerede frivillige medarbejdere er en lokal stolthed. De værdier, Tønder Festival bygger på – fællesskab, samarbejde, talentudvikling, bæredygtighed og social ansvarlighed – kan rigtig mange virksomheder genkende.

Det lokale og regionale erhvervsliv har i masser af år bakket op om festivalen. Sponsor- og partnerskabsaftaler er bestemt ikke nyt, og det er afgørende for festivalens økonomiske muligheder for stadig udvikling og fremtidssikring. Det lokale og regionale erhvervsliv får valuta i form af eksponering og samklang med festivalens værdier så som godt håndværk, kvalitet, autenticitet og internationalt samarbejde.

To nyansatte partnerskabschefer skal nu intensivere Tønder Festivals arbejde med partnerskaber. John Kristensen, med en fortid som leder i den finansielle sektor, og Lars Vermund tidligere selvstændig indehaver af 14 ejendomsmægler kontorer i København og bestyrelsesformand for blandt andet Dansk Atletik Forbund, er tiltrådt som frivillige partnerskabschefer og skal fremover sætte turbo på festivalens samarbejde med erhvervslivet.

“Vores opgave bliver at udvikle og udvide samarbejdet mellem parterne. Tanken er, at vi bevæger os væk fra modellen med sponsorater og økonomisk støtte for istedet at indgå langsigtede partnerskabsaftaler mellem festivalen på den ene side og det lokale, men også landsdækkende erhvervsliv på den anden side,” siger Lars Vermund.

John Kristensen supplerer: “Vi glæder os til at udvikle nye koncepter med partnerskaber, og vi kan tilføre organisationen bag Tønder Festival en solid portion erfaring, indsigt og netværk fra erhvervslivet.”

Stig Bang-Mortensen, formand for Tønder Festival Fond, glæder sig over de nye tiltag med partnerskabsaftaler.

“Partnerskabsarbejdet er meget vigtigt. Tønder Festival skal udvikle sig og fastholde positionen som vigtig og anerkendt festival i international klasse og som en stor regional kulturbegivenhed. Samtidig kan erhvervslivet få god eksponering og indgå i et værdifællesskab med festivalen,” siger Stig Bang-Mortensen.

Tønder Festival 22. 23. 24. 25. august 2019
www.tf.dk
www.facebook.com/tonderfestival
Twitter: @tonderfestival
Instagram: TONDERFESTIVAL
Billetsalg på www.tf.dk

(Foto øverst: Madeleine Glindorf)